An Elementary School Classroom in a Slum(Central Idea)๐Ÿ˜ข

 An Elementary School Classroom in a Slum

                       Central Idea

In this poem the poet,Stephen Spender, has presented a true picture of the life of the school children living in a slum . The children are in a very miserable condition due to their poverty and illiteracy. They are depressed. Their pale faces shows their sadness. They look weak and lean. Due to not getting proper nourishment their bonnes peeped out their skins.They are like rootless weeds which can't resist anything for their existence. They are physically very weak and under nourished. Spender is much worried for these children who live all their life in slum and have no opportunity to enjoy the real blessings of life. He makes a frantic appeal to the authorities,the educated and affluent sections of the society to make the life of slum children better through education. It will remove social injustice and class inequality.

เค‡เคธ เค•เคตिเคคा เคฎें เค•เคตि เคธ्เคŸीเคซเคจ เคธ्เคชेंเคกเคฐ เคจे เคเค• เคुเค—्เค—ी เคฎें เคฐเคนเคจे เคตाเคฒे เคธ्เค•ूเคฒी เคฌเคš्เคšों เค•े เคœीเคตเคจ เค•ी เคธเคš्เคšी เคคเคธ्เคตीเคฐ เคชेเคถ เค•ी เคนै।  เคฌเคš्เคšे เค…เคชเคจी เค—เคฐीเคฌी เค”เคฐ เค…เคถिเค•्เคทा เค•े เค•ाเคฐเคฃ เคฌเคนुเคค เคฆเคฏเคจीเคฏ เคธ्เคฅिเคคि เคฎें เคนैं।  เคตे เค‰เคฆाเคธ เคนैं।  เค‰เคจเค•ा เคชीเคฒा เคšेเคนเคฐा เค‰เคจเค•े เคฆुเค– เค•ो เคฆเคฐ्เคถाเคคा เคนै।  เคตे เค•เคฎเคœोเคฐ เค”เคฐ เคฆुเคฌเคฒे เคฆिเค–เคคे เคนैं।  เค‰เคšिเคค เคชोเคทเคฃ เคจเคนीं เคฎिเคฒเคจे เค•े เค•ाเคฐเคฃ เค‰เคจเค•े เคนเคก्เคกिเคฏाँ เค‰เคจเค•ी เค–ाเคฒ เคธे เคฌाเคนเคฐ เคจिเค•เคฒी เคนुเคˆ เคนै।। เคตे เคœเคก़ เคตिเคนीเคจ เคœंเค—เคฒी เค˜ाเคธ เค•ी เคคเคฐเคน เคนैं เคœो เค…เคชเคจे เค…เคธ्เคคिเคค्เคต เค•े เคฒिเค เค•ुเค› เคญी เคตिเคฐोเคง เคจเคนीं เค•เคฐ เคธเค•เคคे।  เคตे เคถाเคฐीเคฐिเค• เคฐूเคช เคธे เคฌเคนुเคค เค•เคฎเคœोเคฐ เค”เคฐ เคชोเคทिเคค เคนैं।  เคธ्เคชेंเคกเคฐ เค‡เคจ เคฌเคš्เคšों เค•े เคฒिเค เคฌเคนुเคค เคšिंเคคिเคค เคนैं เคœो เค…เคชเคจा เคธाเคฐा เคœीเคตเคจ เคुเค—्เค—ी เคฎें เคฐเคนเคคे เคนैं เค”เคฐ เค‰เคจ्เคนें เคœीเคตเคจ เค•े เคตाเคธ्เคคเคตिเค• เค†เคถीเคฐ्เคตाเคฆ เค•ा เค†เคจंเคฆ เคฒेเคจे เค•ा เค•ोเคˆ เค…เคตเคธเคฐ เคจเคนीं เคนै।  เคตเคน เคुเค—्เค—ी เค•े เคฌเคš्เคšों เค•े เคœीเคตเคจ เค•ो เคถिเค•्เคทा เค•े เคฎाเคง्เคฏเคฎ เคธे เคฌेเคนเคคเคฐ เคฌเคจाเคจे เค•े เคฒिเค เค…เคงिเค•ाเคฐिเคฏों, เคธเคฎाเคœ เค•े เคถिเค•्เคทिเคค เค”เคฐ เคธंเคชเคจ्เคจ เคตเคฐ्เค—ों เคธे เคเค• เค‰เคจ्เคฎเคค्เคค เค…เคชीเคฒ เค•เคฐเคคा เคนै।  เคฏเคน เคธाเคฎाเคœिเค• เค…เคจ्เคฏाเคฏ เค”เคฐ เคตเคฐ्เค— เค…เคธเคฎाเคจเคคा เค•ो เคฆूเคฐ เค•เคฐेเค—ा।

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Synthesis Of Sentences--Use Of Participle(Present,Past and Perfect Participle)

เคช्เคฐเค•เคŸ เค…เคงिเคฎाเคจ เคธिเคฆ्เคงांเคค(The Theory Of Revealed Preference)

Synthesis-Formation Of Complex Sentences(use of Noun Clause